Search
Close this search box.
Search
Close this search box.

ترخیص کالا از گمرک چابهار

ترخیص کالا از گمرک چابهار یکی از موضوعاتی است که اگر فعالیت بازرگانی خصوصا واردات کالا داشته باشید حتما برایتان سوالات متعددی بوجود آمده است. گمرک چابهار به دلایل بسیاری جذابیت دارد؛ از جمله نزدیکی به کشورهای پاکستان، افغانستان و هند. بر اساس گزارش‌های خبرگزاری‌ها در سال ۱۳۹۹، بیش از ۱ میلیون و ۳۵۰ هزار تن کالای اساسی از بندر چابهار ترخیص شد. این آمار نشان‌دهنده رشد ۱۳ درصدی کالاهای ترخیص شده نسبت به سال ۱۳۹۸ است. بررسی عملیات ترخیص کالا در گمرک چابهار در دو اسکله به نام‌های “شهید بهشتی” و “شهید کلانتری” آمار قابل قبولی داشته است. صادرات کالا از این دو اسکله به کشورهای قرقیزستان، یمن، عمان، امارات، افغانستان، پاکستان و ارمنستان انجام شده است.
مهمترین کالاهای صادراتی از این منطقه شامل خرما، کود، سیمان، ماهی، سبزیجات و سنگ‌های مرمر هستند. در این مقاله با نگاهی عمیق تر به بررسی جوانب این موضوع خواهیم پرداخت.

ترخیص کالا از گمرک چابهار

جهت دریافت مشاوره رایگان در روند فعالیت خود می‌توانید از فرم زیر با کارشناسان ما در ارتباط باشید .

چاپهار کجاست؟ بررسی موقعیت چابهار

چابهار یکی از شهر های جنوبی استان سیستان و بلوچستان می باشد که در کرانه دریای عمان و اقیانوس هند قرار گرفته است.چابهار به واسطه موقعیت جغرافیایی خود و همجواری با مدار راس السرطان دارای آب هوای گرمسیری معتدل است. همچنین میزان رطوبت در این ناحیه بالاست. طبق آمار سال ۹۵ این شهر حدود ۱۰۶ هزار نفر جمعیت دارد. اکثریت مردم این منطقه سنی و حنفی مذهب هستند.چابهار شرقی ترین نقطه ایران است که فاصله ی کمی با کشور های پاکستان، افغانستان و هندوستان دارد.مهم ترین مزیت این منطقه دسترسی آن به آب های آزاد است.تمامی این دلایل مزید بر علت سده ایت تا ترخیص کالا از گمرک چابهار رونق بالایی بگیرد.

سایت منطقه آزاد چابهار 

ترخیص کالا از بندر چابهار

چرا ترخیص کالا از گمرک چابهار این روزها رونق گرفته است؟

چابهار یکی از مناطق پر درخواست برای ترخیص کالاست. علت آن نیز وجود دریاچه متصل به آب های آزاد است.به سبب موقعیت و شرایط جغرافیایی، این منطقه در چند سال اخیر رشد زیادی کرده و طرفداران بسیاری برای ترخیص کالا از گمرک را به سمت خود کشانده است.برای آشنایی با چگونگی ترخیص کالا از گمرک چابهار با ما همراه باشید.

سرمایه گذاری هند در بندر چابهار

یکی از نکات مهمی که اشاره به آن خالی از لطف نیست سرمایه گذاری دولت هند در چابهار است. طبق اخبار به دست آمده هندوستان با بودجه ای ۸۵ میلیون دلاری به دنبال سرمایه گذاری در چابهار می باشد.نکته جالب این قضیه اینجاست که دولت چین در تقابل با این حرکت به دنبال سرمایه گذاری در بندر کراچی پاکستان است.سرمایه گذاری هندوستان نه تنها در زمینه تأمین تجهیزات بنادر، بلکه در زمینه احداث روبناهای بندری همچون انبارهای نگهداری کالا اعم از سرپوشیده و روباز، سیلوهای نگهداری غلات، مخازن نگهداری مواد فله مایع، کارخانجات تولیدی و ارزش افزوده‌ای، خدمات لجستیکی و پشتیبانی بنادر می باشد.

مزایای ترخیص  از گمرک چابهار و آینده ی آن

اینکه چرا ترخیص کالا از گمرک چابهار مورد توجه بازرگانان بوده را در این پاراگراف شرح خواهیم داد. گمرک چابهار به علت سرمایه گذاری های اخیر خود رشد بسزایی کرده و اقتصاد دانان آینده این منطقه را بسیار روشن میدانند.نزدیک بودن این منطقه به پاکستان، افغانستان و هند یکی از مزایای بزرگ آن می باشد.به علاوه اینکه کشتیرانی هندوستان برای کالا هایی که به بندر چابهار حمل میشوند تخفیف ویژه ای قائل شده است.تخفیف ۲۵ درصدی مناطق محروم در بندر چابهار را نیز نباید فراموش کرد.

ترخیص کالا از گمرک چابهار

مزایای منطقه آزاد چابهار

ترخیص کالا از گمرک چابهار دارای تسهیلات مختلفی است.از نمونه آنها میتوان به معافیت ورود ماشین آلات و مواد اولیه مصرفی واحدهای تولیدی از عوارض ورودی گمرکی اشاره کرد.مجاز بودن تخلیه، بارگیری، ترانزیت و ترانشیپ و معافیت آن از عوارض و حقوق گمرکی به استثنای هزینه‌های انبار و جابه جایی مجاز بودن خرده فروشی کالا از دیگر تسهیلات مزیت های قانونی این منطقه آزاد است.همچنین معافیت گمرکی برای محصولات تولیدی واحدهای صنعتی منطقه وجود دارد.

توضیحات تکمیلی در باب مزایای منطقه آزاد چابهار

ترخیص کالا از گمرک چابهار در همین امکانات خلاصه نمی شود. مزایا و تسهیلات بیشتری نیز وجود دارد از جمله آنها:

  • تخفیف در هزینه انبارداری برای کانتینرهایی که با شناور به منطقه آزاد وارد می‌شوند
  • تخفیف در هزینه تجهیزات بندری برای کانتینرهایی که با شناور به منطقه آزاد حمل می‌شوند
  • تخفیف در هزینه انبارداری کالاهای صادراتی و ترانزیتی وارده به منطقه آزاد
  • تخفیف حمل از مبداء به میزان ۱۰% ارزش سیف کالا
  • تخفیف در نمایندگی و خدمات پس از فروش به میزان ۱۰% ارزش سیف کالا
  • معافیت مالیاتی بمدت ۲۰ سال از تاریخ بهره برداری برای کلیه فعالیت‌های اقتصادی
  • معافیت از هزینه‌های انبارداری در چابهار به مدت سه ماه
  • ارائه تسهیلات مناسب جهت واردات کالا بصورت تجاری
  • ارائه تسهیلات در خصوص مابه التفاوت هزینه حمل کالا
  • صدور گواهی مبدأ مورد تائید گمرکات کشور
  • صدور قبض انبار قابل معامله و قبض انبار تفکیکی مورد تأیید گمرکات کشور توسط سازمان
  • عدم متروکه شدن کالا در منطقه آزاد چابهار

این تسهیلات بندری به رونق گرفتن این منطقه تجاری کمک شایانی کرده است.

برای ترخیص کالا از گمرک چابهار چه کنیم؟

ترخیص کالا از این گمرک همانند گمرک های دیگر انجام خواهد پذیرفت. ما در مقاله ای دیگر مفصل به بحث ترخیص کالا پرداختیم که مطالعه آن را به شما پیشنهاد میکنیم.با این حال در اینجا باری دیگر نیز اشاره ای مختصر به آن خواهیم داشت. مرحله اول هر ترخیص پر کردن اظهار نامه گمرکی است. پس از اخذ مجوز های لازم اجازه ورود کالا به شما داده خواهد شد.مدارکی که برای ترخیص نیاز دارید شامل قبض انبار، اینویس، پروفرما، مدارک بازرسی کالا، مدارک آزمایشگاه کالا، بارنامه، بیمه نامه، مدارک خرید کالا، ترخیصیه و مدارک مربوط به حمل و نقل کالاست.

در صورتی که قصد ترخیص کالا از این گمرک را دارید با ما تماس بگیرید.

ترخیص کالا از گمرک چابهار

مراحل ترخیص کالا از گمرک چابهار

گمرک چابهار یک پل ارتباطی حیاتی با کشور هند است که در کرانهٔ دریای عمان واقع شده و به دلیل موقعیت منحصر به فرد خود به یکی از قطب‌های اصلی وارداتی کشور تبدیل شده است. یکی از مهمترین مزیت‌های این منطقه دسترسی آسان به آب‌های آزاد است که به شکلی کلیدی به شکل‌گیری روابط تجاری خوب با کشورهای همسایه کمک کرده است. در هر بندر، قوانین خاصی برای ترخیص کالاها در نظر گرفته می‌شود و مراحل ترخیص کالا در گمرک چابهار شامل ۸ مرحله مختلف است، این مراحل عبارت‌اند از:

۱. ثبت اظهارنامه گمرکی از طریق سامانه گمرکی

۲. دریافت شماره ثبت

۳. کنترل و ارزیابی کالاها

۴. اخذ مجوزهای قانونی

۵. تعیین تعرفه برای کالاها

۶. پرداخت تعرفه به صندوق و صدور مجوز ترخیص

۷. صدور قبض انبار و اجازه بارگیری

۸. خروج کالا از گمرک

گمرک چابهار با توجه به همه این ویژگی‌ها، اهمیت چشمگیری به عنوان یک پایگاه ترابری و تجاری در منطقه دارد و نقش بسیار مهمی در تسهیل فرآیند تجارت و ترخیص کالاها بازی می‌کند.

ترخیص کالا از گمرک چابهار با ترخیصکار گمرک :

شما می‌توانید با بکار‌گیری ترخیصکار گمرک ، کالای خود را با کوتاه ترین زمان ممکن و کمترین هزینه از گمرکات ایران ترخیص کنید . ترخیصکار گمرک بواسطه آگاهی نسبت به قوانین گمرکی ، موقعیت و مزیت های گمرکات و  تجربه کاری می‌تواند از هدر رفت هزینه و زمان جلوگیری کرده و راندمان تجارت و بازرگانی را دوچندان کند . مجموعه راهکار تجارت پایا با بیش از یک دهه سابقه فعالیت در امر ترخیصکاری ، مفتخر است که تمام امور ترخیص کالا از گمرک را  با بالاترین کیفیت و کم ترین هدر رفت هزینه برعهده گرفته و به سرانجام برساند.

جهت مطالعه بیشتر شرایط و چگونگی ترخیص کالا از سایر گمرکات میتوانید از لینک های زیر اقدام کنید :
ترخیص کالا از گمرک شهریار 

ترخیص کالا از گمرک غرب تهران

 

سوالات متداول

۱. چه مراحلی برای ترخیص کالا در گمرک چابهار وجود دارد؟

مراحل ترخیص کالا در گمرک چابهار شامل ثبت اظهارنامه گمرکی، دریافت شماره ثبت، کنترل و ارزیابی، اخذ مجوزهای قانونی، تعیین تعرفه برای کالاها، پرداخت تعرفه، صدور قبض انبار و بارگیری خروج کالا از گمرک است.

۲. آیا گمرک چابهار برای واردات و صادرات به کشور هند مناسب است؟

گمرک چابهار به عنوان یک پل ارتباطی مهم با کشور هند شناخته می‌شود. این بندر در کرانهٔ دریای عمان واقع شده و به دلیل موقعیت منحصر به فرد خود، به یکی از قطب‌های اساسی وارداتی کشور تبدیل شده است.

۳. چه دلیلی باعث شکل‌گیری روابط خوب تجاری گمرک چابهار با کشورهای همسایه شده است؟

مهمترین مزیت این منطقه، دسترسی آسان به آب‌های آزاد است که به شکل‌گیری روابط تجاری خوب با کشورهای همسایه، از جمله کشورهای پاکستان، افغانستان و هند کمک کرده است.

۴. چه کالاهایی بیشترین حجم صادرات از گمرک چابهار را تشکیل می‌دهند؟

بیشترین حجم کالاهای صادراتی از گمرک چابهار شامل خرما، کود، سیمان، ماهی، سبزیجات و سنگ‌های مرمر می‌شود.

 ۵. چه کشورهایی به عنوان مهمترین صادرکنندگان کالاها به گمرک چابهار شناخته می‌شوند؟

کشورهای اتریش، دبی، ترکیه، هند، چین، کره و تایوان از مهمترین صادرکنندگان کالاها به گمرک چابهار به شمار می‌روند.

 

جهت دریافت مشاوره رایگان در روند فعالیت خود می‌توانید از فرم زیر با کارشناسان ما در ارتباط باشید .

Picture of محمود زارعی
محمود زارعی

به بسیاری از واردکنندگان، تولید کنندگان و صادرکنندگان خدمات رسانی کرده ام. در این وبسایت تجربیات 20 ساله من در حوزه ترخیص کاری و گمرک در اختیار شما قرار می‌گیرد تا در واردات، صادرات و ترخیص کالا با چالش مواجه نشوید. سعی شده در تمامی مطالب سایت حداکثر نکات اشاره شود، ولی اگر نکته ای برای شما سوال است، حتما در قسمت کامنت ها بپرسید، در اولین فرصت به آن پاسخ خواهم داد.

اشتراک در
اطلاع از
امتیاز دهی به مقاله
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

شماره تماس

021-28111121